Роботодавцям компенсуватимуть ЄСВ за працевлаштування учасників АТО

Роботодавці отримали право на компенсацію єдиного соціального внеску за працевлаштування учасника антитерористичної операції. Це передбачено постановою Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2016 року № 879.
Таку компенсацію роботодавець зможе отримати протягом одного року за умови працевлаштування учасника АТО на нове робоче місце не менше ніж на два роки.
Однак компенсація не виплачуватиметься у разі, коли роботодавець має заборгованість із сплати єдиного внеску та/або страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування або визнаний у встановленому порядку банкрутом або стосовно нього порушено справу про банкрутство.
Для отримання компенсації роботодавець, який працевлаштував учасника АТО на нове робоче місце, має подати протягом двох місяців з дня працевлаштування центру зайнятості заяву довільної форми.
У разі звільнення працівника, за якого виплачувалася компенсація, з ініціативи роботодавця або за згодою сторін до закінчення дворічного строку з дня працевлаштування сума виплачених коштів повертається в повному обсязі до бюджету Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та Фонду соціального захисту інвалідів залежно від джерела компенсації або на його робоче місце за направленням центру зайнятості працевлаштовується інший зареєстрований безробітний.
Окрім того, нормативний акт врегульовує питання реєстрації та перереєстрації безробітних із числа учасників АТО. Зокрема, визначено перелік документів, які потрібно подавати учаснику АТО до центру зайнятості для отримання статусу безробітного. Це – посвідчення учасника бойових дій та копія довідки про безпосередню участь особи в антитерористичній операції, забезпеченні їїпроведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України.
Додамо, постанова вносить відповідні зміни до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 20 березня 2013 року № 198 і від 15 квітня 2013 року № 347.
Варто зазначити, що через підвищення розміру мінімальної зарплати та прожиткового мінімуму мінімальний розмір єдиного соціального внеску з 1 грудня також підвищився.
Так, мінімальний страховий платіж розраховуватиметься із розрахунку 1600 гривень та не може бути меншим за 352 грн (1600 грн х 22%) за умови перебування працівника у трудових відносинах повний календарний місяць.
Нагадаємо, що з 1 грудня збільшився максимальний розмір бази нарахування ЄСВ і становитиь 40000 гривень. Таким чином, максимальний страховий платіж становить 8800 гривень або 3364 гривні при нарахуванні ЄСВ на зарплату працівника-інваліда, якщо роботодавцем є юридична особа.



